beats by dre cheap

Izmjene I dopune USTAVA Bosne I Hercegovine

Cijeneci trenutnu politicku i svaku drugu situaciju u Bosni i Hercegovini, a posebno potrebu da se trenutno vazeci a nefunkcionalni Dejtonski Ustav mora mijenjati po mjeri svih naroda i gradjana Bosne i Hercegovine moja malenkost pokusala je na osnovu postojeceg nefunkcionalnog Ustava napraviti prijedlog koji bi nasi politicari mogli mirne duse prihvatiti bez bojazni da ce njime biti ugrozen interes bilo kojeg naroda za koji se nasi moderni politicki ideolozi toliko brinu da svaki svoj narod zadrze u svome kavezu kako bi narodom lakse i efikasnije vladali.... Naravno nemislim da ovaj prijedlog mora biti i konacno rjesenje, ali siguran sam da moze biti dobar pokazatelja kako urediti drzavu koja nam je svima toliko potrebna... Po meni vazne izmjene su oznacene crvenom bojom o kojima se lako dogovoriti ako se nasi dusebriznici prije toga dogovore da se hoce dogovoriti... Slijedeci moj clanak ce biti prijedlog Ustava BiH.....

 

 

1.     Slozena drzava Bosna I Hercegovina

 

         Polazeci od nepobitne cinjenice da postojeci Dejtoski Ustav Bosne I Hercegovine je dogovoren od strane prestavnika tri konstitutivna naroda I od strane prestavnika susjednih drzava Hrvatske I Srbije koje garantuju zajedno sa Medjunarodnom zajednicom I sa prestavnicima konstitutivnih naroda odrzivost I provedbu prvenstveno trajnog mira u Bosni I Hercegovini koji se pod protektoratom Medjunarodne zajednice preko  autoriteta Visokog prestavnika sa visokim ovlastima odrzava vec 12 godina narodi I gradjani Bosne I Hercegovine ocekuju od svojih prestavnika da usaglase izmjene I dopune postojeceg Ustava koji bi garantovao prvenstveno ravnopravnost konstitutivnih naroda BiH I svih njenih gradjana…

       Svjestan potrebe da se postojeci Ustav treba mijenjati po mjeri svih gradjana I naroda Bosne I Hercegovine tako sto ce garantovati potpunu ravnopravnost narodima i gradjanima pokusao sam na osnovu postojeceg I vazeceg Ustava Bosne I Hercegovine dogovorenog I potpisanog u Dejtonu napraviti izmjene koje smatram prije svega korisnim za sve gradjane I narode Bosne I Hercegovine vodeci posebno racuna o ravnopravnosti tri konstitutivna naroda…

       Zbog lakseg razumijevanja predlozenog Ustava nisam zelio da obrazlazem mijenjanje rijeci u svakom izmjenjenom clanu Ustava pa cu nastojati da obrazlozim svaki clan postojeceg Ustava za koji je to potrebno, a Ustav sam preinacio prema svakom clanu vazeceg Dejtonskog Ustava za koji sam smatrao da je to potrebno…

 

Clan 1.

 

      U stavu 3 clana 1 koji definise sastav Bosne I Hercegovine od dva entiteta predlazem da se mijenja tako sto ce stav 3 definisati sastav Bosne I Hercegovine od 140 opcina... Ovo moze izgledati da predlagac predlaze ukidanje entiteta sto I jeste istina, ali zato predlagac u stavu 4 istog clana predlaze formiranje zajednica Opcina koje prema Ustavu mogu da formiraju entite ukoliko se o tome dogovore.. Time bi Hrvatskom I Bosnjackom narodu bilo omoguceno da formiraju svoje zajednice opcina koje mogu da nazovu onako kako se opcine koje udju u zajednicu dogovore.

      Posebno predlagac u trecem stavku clana 1. Predvidja punu slobodu upotrebe sluzbenog jezika za svaku opcinu onog jezika koji odgovara sastavu stanovnistva pojedine opcine…. Prema vazecem Ustavu drzava Bosna I Hercegovina nema svoj sluzbeni jezik, pa se tako jezik koji se koristi u Bosni I Hercegovini naziva Srbskim, Hrvatskim ili Bosanskim ovisno o tome na kojem dijelu Bosne I Hercegovine se nalazite… Zato je predlagac predvidio da svaka opcina slobodno naziva sluzbeni jezik onako kako to najbolje odgovara u pojedinoj opcini kao najnizem obliku lokalne samouprave u jednoj drzavi… Istina je da se svi stanovnici Bosne I Hercegovine razumiju na svim jezicima koji su u upotrebi sto je dobro za sve drzavljane I narode Bosne I Hercegovine, ali Ustavom niti zakonom nije uredjeno na kojem pojedinom dijelu Bosne I Hercegovine vazi upotreba sluzbenog jezika naroda Bosne I Hercegovine…

       Svjedoci smo cinjenice da su naprimjer u Posavini opcine sa relativnom Hrvatskom vecinom Dejtonskim sporazumom pripale entitetu Republika Srbska, kao I neke opcine sa relativnom Bosnjackom vecinom kao naprimjer Opcina Srebrenica koja zeli da se izdvoji iz ovog entiteta sto je u suprotnosti sa vazecim Ustavom Bosne I Hercegovine I Ustavom Republike Srbske… Takodje u sastav entiteta Federacije BiH Dejtonskim sporazumom usle su opcine sa relativnom Srbskom vecinom Drvar, Glamoc, Grahovo I Petrovac…. Ove opcine sa relativno Srbskom vecinom su se nasle u sastavu dva kantona Livanjskom sa relativno Hrvatskom vecinom I Unsko-sanskom sa Bosnjackom vecinom….

Uspostavljanjem Federacije BiH 1994 godine I prihvatanjem Ustava Federacije od strane prestavnika Hrvatskog I Bosnjackog naroda koji se proglasavaju kao ravnopravni I konstitutivni narodi bez Srbskog naroda cini se prva velika greska I nepravda prema Srbskom narodu bez obzira sto se Ustav Federacije donosio u vreme rata u Bosni I Hercegovini…

      Druga nepravda koju cini Republika Srbska prema Hrvatsdkom I Bosnjackom narodu nakon potpisivanja Dejtonskog mirovnog sporazuma je usvajanje Ustava ovog entiteta po kojem je Srbski narod konstitutivan na teritoriju RS, a Hrvatski I Bosnjacki narodi postaju u tom entitetu manjine…

       Samim potpisivanjem Dejtonskog mirovnog sporazuma I uspostavljanja administrativne granice izmedju entiteta dijelovi sva tri konstitutivna naroda generalno gledajuci postaju ugrozeni od strane vecine ovisno o tome na kojem dijelu Bosne I Hercegovine zive u vreme potpisivanja Dejtonskog sporazuma I prihvatanja entitetskih Ustava….

      Vlade I jednog I drugog entiteta nisu zeljele izmijeniti svoje Ustave kako bi priznale konstitutivnost sva tri naroda Bosne I Hercegovine na cijelom njenom podrucju sve dotle dok to nije uradio Visoki prestavnik koristeci svoja Visoka ovlastenja….

     I pored toga sto su narodi konstitutivni na cijelom prostoru drzave Bosne I Hercegovine u praksi se to slabo ili gotovo nikako nemoze reci da su ravnopravni u pravom smislu te rijeci….

      Zato predlagac predlaze da se ovlasti koje sada imaju entiteti I kantoni u Federaciji prenesu na Opcine kojima se garantuje Ustavom da formiraju svoje zajednice unutar drzave Bosne I Hercegovine, ali dobrovoljno da ulaze u zajednice sa onim Opcinama za koje smatraju da imaju zajednicke interese…. Tako bi naprimjer Opcina Drvar mogla da se udruzuje sa Banja Lukom I drugim Opcinama sa Srbskom vecinom ako u tome vidi svoj interes umjesto da bude u sastavu Livanjskog kantona sa Hrvatskom vecinom…. Udruzivanjem Opcina na dobrovoljnoj osnovi daje se mogucnost svim narodima da formiraju svoje federalne jedinice ukoliko u tome vide svoj interes…

     Drugi vrlo vazan razlog za ovakav nacin ustroja drzave predlagac vidi u cinjenici znatnog smanjenja drzavnog aparata koji je jako komplikovan I skup, a koji finansiraju upravo lokalne zajednice kao sto su Opcine…

     Po vazecem Dejtonskom Ustavu narocito u Federaciji BiH Opcine pune kantonalni, federalni I drzavni budzet bez mogucnosti da odlucuju o raspodjeli istog… Opcine kao najnizi oblik organizovane lokalne samouprave su na cijelom podrucju Bosne I Hercegovine prema vazecem Dejtonskom Ustavu razvlascene tako da prakticno nemaju ovlasti u postupku odlucivanja razvoja lokalne zajednice, dok bi predlozeni nacin ustroja Bosne I Hercegovine Opcinama dao sva ovlastenja razvoja lokalne zajednice, a samim time bi to znacilo I bolji, brzi I efikasniji razvoj drzave Bosne I Hercegovine… Dalje Opcine koje nisu sposobne da pune vlastiti budzet prema predlozenom Ustavu imaju priliku da se udruze sa susjednim Opcinama ukiliko u tome vide svoj interes…

 

 

Clan 2.

 

        U prvom stavu clana dva koji govori o ljudskim pravima predlagac rijec ,,oba entiteta” zamjenjuje sa rijeci ,,opcine” na koje prelaze sve obaveze osiguranja najvisih nivoa priznavanja ljudskih prava po medjunarodnim standardima… Predlagac smatra da je daleko lakse osigurati maksimalan nivo ljudskih prava na manjem prostoru kao sto je prostor jedne Opcine nego na prostoru entiteta…. Prihvatanjem ovakvog nacina ustroja Bosne I Hercegovine Opcine bi kao lokalna samouprava preuzele gotovo sve obaveze osiguranja maksimalne zastite ljudskih prava I sloboda…. Opcine bi na tom polju imale mogucnost bliske saradnje zbog medjusobnog interesa zastite ljudskih prava prvenstveno konstitutivnih naroda koji u nekoj od Opcina su u manjini tako sto bi naprimjer vlasti u Bihacu u kojem zivi znatan broj Hrvata I Srba koji su manjina u odnosu na Bosnjake imale interes da osiguraju visok nivo zastite ovih naroda, ali bi isto tako to mogle da traze naprimjer od vlasti u Banja Luci I Mostaru za Bosnjake koji zive u tim Opcinama kao manjina u odnosu na Srbsku, odnosno Hrvatsku vecinu….

     Takodje u stavu 6 ovog clana predlagac predlaze da se rijec ,,entitet” zamijeni sa rijeci ,,opcina” dok ostali stavovi od 2 do 8 nema potrebe da se mijenjaju tako da Dejtonski Ustav se prakticno ne ukida vec samo dogradjuje I mijenaja voljom gradjana I naroda Bosne I Hercegovine bez nametanja Ustavnih rjesenja od strane Medjunarodne zajednice…

 

 

Clan 3.

 

     U clanu 3. Vazeceg Dejtonskog Ustava nadleznosti entiteta se prenose na svaku opcinu kojima pripadaju sve nadleznosti koje nisu pobrojane u stavu 1.(jedan) koje pripadaju drzavi Bosni I Hercegovini, a koji ostaje nepromijenjen u odnosu na Dejtonski Ustav… Opcine svaka posebno ili udruzene u zajednicu opcina mogu da uspostavljaju odnose sa susjednim drzvavama prvenstveno sa Republikom Srbijom I Republikom Hrvatskom u skladu sa suverenitetom I teritorijalnim integritetom Bosne I Hercegovine……

     Posebno predlagac u stavu 2 (dva) predvica pod tackom (e) pokretanje inicijative od strane opcina koja daje mogucnost raspisivanja referenduma od strane parlamentarne Skupstine I Doma naroda o ulasku u drzavnu zajednicu sa bivsim Yu Republikama, a posebno je predlagac vodio racuna o tome da se nemoze uci u drzavnu zajednicu sa Srbijom bez Hrvatske I obatno bas zbog toga da nebi doslo do preglasavanja ili diskriminacije bilo kojeg od naroda Bosne I Hercegovine… Predlagac smatra da je jedino pravedna drzavna zajednica u kojoj bi eventualno se nasla Bosna I Hercegovina sa Srbijom I Hrvatskom zajedno, a nikako posebno sa bilo kojom od ovih bivsih Yu republika…Naravno ukoliko bi nekad narodi Bosne I Hercegovine se dogovorili da imaju interes ponovnog stvaranja neke vrste drzavne zajednice sa susjednim drzavama da bi bio potreban pristanak ove dvije drzave za takvu zajednicu na ravnopravnim osnovama…

Razlog za stvaranje drzavne zajednice imaju podjednako sva tri konstitutivna naroda koja su ravnopravna u Bosni i Hercegovini... Srbi imaju interes stvaranja drzavne zajednice sa Srbijom pa i Hrvatskom zbog njihove teznje i ideje ,,svi Srbi u jednoj drzavi,, Isti razlog imaju i Hrvati Bosne i Hercegovine pa ako hocete i Hrvati drzave Hrvatske, a posebno Hrvatska zajednica iz Vojvodine... Bosnjaci imaju logicno najveci interes ocuvanja Bosne i Hercegovine kao ravnopravne drzave u zajednici sa Hrvatskom i Srbijom, te imaju legitimno pravo da Bosnu i Hercegovinu smatraju svojom domovinom ne uskracujuci to pravo Bosanskim Srbima i Hrvatima...Intres Bosnjaka koji zive van granica Bosne i Hercegovine posebno Bosnjaka u Sandzaku je stvaranje ovakve zajednice u kojoj bi zivjeli u istoj drzavi sa svojim sunarodnjacima iz Bosne i Hercegovine, pa i Hrvatske...Jedan vid takvog procesa (stvaranje zajednice) je vec poceo ali o tome niko ne govori... Svi narodi Bosne i Hercegovine slobodno putuju i u Hrvatsku i u Srbiju sa licnom/osobnom kartom bez pasosa/putovnice a nije ni mali broj Bosanaca svih narodnosti koji imaju i drzavljanstva ove dvije susjedne drzave...

Povijesnim/Istorijskim odlukama ZAVNOBIH-a i AVNOJ-a Bosna i Hercegovina jeste ravnopravna Republika sa Hrvatskom, Srbijom i ostalim YU Republikama, ali samo u Jugoslaviji sto danas moderni politicki ideolozi jednostavno ne zele javno da kazu...Dakle nema ravnopravne Bosne i Hercegovine ukoliko nema drzavne zajednice najmanje sa Hrvatskom i Srbijom zajedno... Zato narodi Bosne i Hercegovine, a narocito Bosnjaci koji nisu ili su najmanje doprinijeli rasturanju Jugoslovenske zajednice moraju pokusati da isprave greske iz proslosti zajedno sa Bosanskim Srbima i Hrvatima.....

 

 

Clan 4

 

U Clanu 4 (cetiri) predlagac predvidja dvodomni parlament Zastupnicki dom i Dom naroda... Zastupnicki dom bi se sastojao od 140 zastupnika ili delegata u koji bi svaka Opcina dala po jednog zastupnika ili delegata koji bi se  birali na slobodnim izborima u svakoj Opcini.... Na taj nacin bi i manje Opcine bile ravnopravne u zastupnickom domu....

Dom naroda predvidja 20 zastupnika ravnopravno sva tri naroda ukljucujuci i nacionalne manjine sto je dosta pravednije nego sto imamo sad gdje su u Domu naroda koji stiti vitalne intrese samo konstitutivnih naroda dok manjine nemaju tu zastitu...

 

Clan 5.

 

Clanom 5 (pet) predlagac predlaze umjesto tri clana presjednistva Bosne i Hercegovine sedam clanova medju kojima ce biti i jedan prestavnik nacionalnih manjina sto po postojecem Ustavu nije slucaj... Clanovi presjednistva bi se umjesto do sada izravno od svoga naroda birali u parlamentu sa manjim ovlastenjima koja bi bila prakticno protokularna bez nekih posebni ovlasti tako da bi parakticno Bosna i Hercegovina postala parlamentarna drzava..

 

 

 

 

Clan 6

 

Svaki clan presjednistva bi predlozi po jednog Sudiju Ustavnog Suda Bosne i Hercegovine koje bi potvrdio Zastupnicki dom i Dom naroda..

 

Clan 7, 8, 9, 10 i 11 nema potrebe posebno obrazlagati jer isti i nisu pretrpili neke posebne izmjene

 

Clan 12

 

U roku od tri mjeseca sve Opcine bi donijele svoje zakone koje bi uskladili sa Ustavom Bosne i Hercegovine...

 

 

moja zemlja
http://mojazemlja.blogger.ba
30/07/2007 19:00